Saturday 28 February 2015

Terapi Pembaharuan Molekul


MENGAPA PERLU MEMBERI FOKUS PADA SEL INDIVIDU??


Sel-sel merupakan asas atau blok binaan peinting bagi tubuh manusia...Jika sel anda tidak sihat, asas anda akan menjadi tidak stabil dan seluruh tubuh anda akan terjejas.  Beberapa faktor lazim yang menyebabkan sel-sel anda tidak sihat termasuklah pencemaran udara, pencemaran air, tekanan harian, kurang bersenam, gaya hidup yang tidak menentu serta diet yang tidak seimbang.


MRT ialah program 4 langkah yang menggalakkan proses pemulihan semula jadi tubuh dengan menyasarkan punca penyakit pada peringakt selular.  Program penjagaan kesihatan ini adalah berbeza daripada program perubatan yang lazim, di mana penekanan diberikan pada rawatan dan kawalan ke atas gejala penyakit.


Langkah 1 hingga 3 memfokuskan kepada kesihatan pada peringkat selular dan molekul, sementara langkah 4 menyasarkan sistem organ yang tertentu untuk pelarasan kesihatan yang menyeluruh.


LANGKAH 1 : PEMAKANAN SEIMBANG

Untuk mengekalkan kesihatan yang optimum, tubuh kita memerlukan 46 nutrien perlu setiap hari untuk pertumbuhan, pembangunan, pemulihan dan fungsi-fungsi harian.  Memandangkan fungsi-fungsinya saling berkait rapat, adalah penting untuk memastikan pengambilan nutrien harian yang seimbang.

PRODUK-PRODUK ELKEN YANG BERKAITAN :








                                                                   



No comments:

Post a Comment